Alcomex heeft zijn aandeel in trekveren voor residentiële deuren vergroot. De verkoop van trekveren zal naar verwachting verviervoudigen in de komende jaren. Op basis van deze prognose is besloten om de productie van deurveren in Marki op te splitsen in aparte eenheden voor torsie- en trekveren. Om deze groei op te vangen werd geïnvesteerd in een nieuwe locatie voor de productie en assemblage van trekveren.
Huurovereenkomst en verbouwingswerken
Eind november 2022 werd het contract getekend voor 5320 vierkante meter magazijnruimte en kantoorruimte in een gebouw met een totale oppervlakte van ongeveer 38500 vierkante meter. Het gebouw, bekend als ‘Hal B’, ligt in Marki, op slechts een paar meter van onze huidige locatie. Vanaf 01.02.2023 moeten alle noodzakelijke werkzaamheden worden uitgevoerd om het magazijngebied om te bouwen tot een hoofdzakelijk productieruimte voor trekveren.
Details ombouwwerkzaamheden
De verbouwingswerkzaamheden omvatten verschillende taken, waaronder
Uitbreiding van het elektrische hoofdschakelbord volgens de energievereisten van Alcomex.
Installatie van goede verlichting in de productieruimte tot 500 lux.
Levering en installatie van 14 dakramen met ventilatiefunctie, een weercontrole-eenheid en een noodzakelijk sprinklersysteem.
Bouw van nieuwe laadstations voor vorkheftrucks uitgerust met gasdetectie en sprinklersysteem.
Installatie van straalkachels om een comfortabele werkomgeving te creëren.
Verbouwing van bestaande kantoorruimten tot kleedkamers en sociale ruimten.
Voltooiing van de aanpassingswerken
Medio mei waren alle inrichtingswerkzaamheden voltooid en waren alle noodzakelijke kennisgevingen, overeenkomsten en goedkeuringen van relevante autoriteiten verkregen. Als gevolg hiervan werd op 29.05.2023 het protocol van voltooiing van de aanpassingswerken ondertekend. Nu deze mijlpaal was bereikt, konden aanvullende taken zoals de installatie van het luchtleidingsysteem en de overplaatsing van twee luchtcompressoren uit hal D beginnen. Verder werd alle benodigde apparatuur aangeschaft, waaronder kluisjes, banken voor kleedkamers, kantoormeubilair, bureaus, printers en keukenapparatuur, om onze werknemers een comfortabele omgeving te bieden tijdens de pauzes.
Samenwerking met Tsjechië en overdracht van apparatuur
Naast de uitbreiding in Polen zijn we een nauwere samenwerking aangegaan met onze collega’s uit Tsjechië, omdat een deel van de productie van daaruit zal worden overgebracht. De eerste trainingssessie vond plaats in Brno, waar onze medewerkers zich vertrouwd maakten met het productieproces voor trekveren, dat zal worden overgebracht naar ons nieuwe centrum.
Operationele tijdlijn en leveringen aan klanten
De overdracht van de huidige productieapparatuur naar het nieuwe centrum was gepland voor half juni, gevolgd door de overdracht van extra machines en gereedschapsapparatuur vanuit Tsjechië in juli. Ons doel is om het nieuwe centrum voor trekveren in Polen volledig operationeel te hebben vanaf 1 september van dit jaar, zodat we onze producten (veren) kunnen leveren aan klanten in heel Europa.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.